استقامت با نمونه های ذخیره شده از مریخ سلفی گرفت! + عکس


مریخ نورد استقامتی ناسا برای جشن گرفتن اولین مجموعه نمونه خود در سطح مریخ، مجموعه ای سلفی گرفت. این تصاویر اکنون توسط ناسا منتشر شده است و کاوشگر این ارگانیسم را در مقابل چند لوله نمونه نشان می دهد.

در 22 ژانویه (2 بهمن) مصادف با 682مین روز مریخی ماموریت این کاوشگر، استقامت یک سری سلفی از خود گرفت که اکنون ناسا آنها را گردآوری و منتشر کرده است. این مریخ نورد تا کنون 10 لوله نمونه آنها روی این سیاره کار کرده اند و برخی از آنها را می توان در این تصویر مشاهده کرد. با این حال، ناسا کاربران را برای حدس زدن چند نمونه لوله در این تصویر به چالش کشیده است. این کاوشگر قبلا اولین عکس از یک نمونه ذخیره شده در مریخ را منتشر کرده بود.

مریخ نورد Endurance اطمینان حاصل می کند که نمونه ها به زمین بازگردانده می شوند

در انیمیشن بالا، استقامت ابتدا به نمونه لوله جلویی خود نگاه می کند و سپس با افتخار به دوربین نگاه می کند. ناسا می گوید ذخیره نمونه ها در سطح مریخ گام مهمی برای اطمینان از این امر است حمل و نقل برگشت نمونه روی زمین خواهد بود. این پروژه به طور مشترک توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا انجام می شود و در حال حاضر در حال توسعه است.

استقامت اولین ماموریتی است که این کار را انجام می دهد و در صورت موفقیت می تواند راه را برای ماموریت های بیشتر در آینده حتی به سیارات دیگر هموار کند. این مخازن ذخیره‌سازی حاوی یکی از دو نمونه نمونه جمع‌آوری‌شده توسط مریخ‌نورد ناسا هستند، بنابراین اگر خود Endurance نتواند نمونه‌ها را به فضاپیمای رباتیک مأموریت‌های بازگشتی تحویل دهد، همچنان می‌توان آن‌ها را استخراج کرد.

همانطور که Endurance نمونه‌هایی را از مریخ جمع‌آوری می‌کند، یک لوله نمونه‌برداری را به شکم آن می‌فرستد. در آنجا، یک بازوی روباتیک کوچک لوله را می‌بندد تا هیچ چیزی نتواند وارد یا خارج شود. سپس این لوله ها در مخازن سطحی ذخیره می شوند یا در شکم این ربات نگهداری می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید