کشف سیارکی که ممکن است در سال 2046 به زمین برخورد کند


ناسا به تازگی سیارکی را کشف کرده است که شانس بسیار کمی برای برخورد با زمین در طی یک سال دارد 2046 او آن را دارد. بر اساس محاسبات آژانس فضایی، این سیارک که به اندازه یک استخر شنای المپیک است، می تواند در روز ولنتاین در سال 2046 به زمین رسید.

به گفته ناسا، احتمال برخورد این سیارک به زمین 2023 DW حدود 1 در 560 است. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، این تنها سنگ فضایی در فهرست خطر ناسا رتبه 1 در مقیاس خطر برخورد تورین است. این مقیاس که از 0 تا 10 امتیاز دارد، خطر برخورد اجسام فضایی به زمین را می سنجد. همه موارد دیگر در این مقیاس دارای امتیاز 0 هستند که نشان دهنده عدم خطر برخورد است.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) می گوید امتیاز 1 در این مقیاس به این معنی است که احتمال برخورد واقعی بسیار بعید است و دلیلی برای نگرانی عمومی وجود ندارد.

احتمال برخورد یک سیارک به زمین

احتمال برخورد یک سیارک با زمین

دیوید فارنوسیا، مهندس ناوبری در آزمایشگاه پیشرانه جت، گفت: «این جسم آنطور که باید نگران کننده نیست. رصدخانه سیارک ناسا وی همچنین در توییتر به آن اشاره کرد و گفت:

“اغلب، زمانی که اشیاء جدید برای اولین بار کشف می شوند، چندین هفته طول می کشد تا عدم قطعیت برطرف شود و مسیر حرکت آنها در سال های آینده پیش بینی شود.”

با این حال، اگر سیارک DW 2023 به یک شهر بزرگ یا منطقه پرجمعیت برخورد کند، می تواند خسارت قابل توجهی ایجاد کند. 10 سال پیش، شهاب سنگی به اندازه نصف DW 2023 بر فراز شهر چلیابینسک روسیه منفجر شد و موجی ضربه ای ایجاد کرد که شیشه های شیشه ای را در فاصله 517 کیلومتری منفجر کرد و همچنین حدود 1500 نفر را مجروح کرد.

در حالی که برخورد یک سیارک بعید به نظر می رسد، دانشمندان سال هاست که خود را برای چنین رویدادی آماده می کنند. اکتبر گذشته، ناسا تأیید کرد که مأموریت دارت موفق شده است مدار یک سیاره کوچک را با برخورد یک فضاپیما به آن تغییر دهد.



دیدگاهتان را بنویسید