رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با حضور اف 35 و اف 22 – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپنیروی هوایی کره جنوبی امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش هوایی مشترک این کشور با آمریکا با حضور جنگنده های اف-22 و اف-35 در دریای زرد برگزار شد.

بر اساس اطلاعیه نیروی هوایی کره جنوبی، این رزمایش مشترک هوایی تنها 2 روز پس از رزمایش هوایی شامل بمب است. شلیک کرد “B-1B” استراتژیک ایالات متحده و نیروی هوایی سئول تکمیل شد.

در اطلاعیه ارتش کره جنوبی در این خصوص آمده است: رزمایش ترکیبی این بار با هدف ارتقای توانمندی ها سلام عملیات ترکیبی و قابلیت همکاری بین نیروهای هوایی کره جنوبی و ایالات متحده انجام شد.

سئول در آن بار ادعا شد: نیروهای کره جنوبی و آمریکا برای دستیابی به توانایی تمرینات مشترک خود را افزایش می دهند سلام پاسخ و موضع قوی می گیرم آنها به مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی ادامه خواهند داد.

این در حالی است که “ند قیمتسخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دیدار وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی بامداد امروز خبر داد.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی قصد دارد برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر کند تا دو طرف بتوانند در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با اتحاد استراتژیک بین دو کشور گفتگو کنند.

ند قیمت وی در خصوص سفر وزیر خارجه کره جنوبی به آمریکا گفت: کره جنوبی متحد و متحد ما است، موضوعات خاصی روی میز خواهد بود که هر دو طرف علاقه مند به بحث و بررسی هستند. این دو دیپلمات درباره وضعیت پیرامون کره شمالی و همچنین اولویت های متقابل در زمینه های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی گفتگو خواهند کرد.

اوایل روز سه‌شنبه، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که پارک قصد دارد در چارچوب یک سفر چهار روزه به ایالات متحده از نیویورک و واشنگتن بازدید کند. سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در این گزارش گفت که این دیدار اولین دیدار دو وزیر برای جشن هفتادمین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی است.

همچنین گفته شد که «یون سوک کریسمسرئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدنرئیس جمهور آمریکا نیز باید در پایان سال 2023 به بهانه جشن هفتادمین سالگرد اتحاد دو کشور دیداری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید