نیویورک تایمز: ایران برای دریافت سوخو-35 روسی آماده می شود – مهر ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد که تحلیل تصاویر ماهواره ای پایگاه هوایی ایران نشان می دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت یک جنگنده روسی است. سوخو او 35 سال دارد

در گزارش نیویورک تایمز به نمونه هایی از نوع جنگنده اشاره شده است سوخ و 35 روس برای آماده سازی به پایگاه هوایی منتقل شدند است.

با توجه بر اساس این گزارش، از سپتامبر 2022 یعنی حدود شش ماه پیش، مقامات نظامی و غیرنظامی ایران نسبت به خرید احتمالی 24 فروند هواپیما اقدام کردند. سوخ آنها Su-35 را اعلام کرده بودند.

گفته می شود ورود این جنگنده های روسی مهم ترین گام در ارتقای ناوگان جنگنده نیروی هوایی ایران در چند دهه اخیر بوده است.

“کریس بزرگترتحلیلگر تصویر و مدیر ارشد برنامه HawkEye 360 ​​در گفتگو با نیویورک تایمز درباره وجود هواپیماهای مشابه سوخ وی-35 در پایگاه هوایی ایران تائیدیه انجام داده است.

در گزارش نیویورک تایمز، اعزام جنگنده های روسی سوخ F-35 را نشانه بارز افزایش و نزدیک شدن همکاری های نظامی و دفاعی ایران و روسیه عنوان کرده اند و همچنین موقعیت قرارگاه مورد نظر این جنگنده ها در منطقه ای کوهستانی در جنوب استان هرمزگان گزارش شده است. و در 100 مایلی شمال تنگه هرمز.

همچنین قبلاً، «آنتونی چشمک زدنوزیر خارجه آمریکا پس از بازدید از فلسطین اشغالی در ماه گذشته به خبرنگاران گفت تلفن آویو و ایالات متحده به طور جدی نگران همکاری دفاعی بین روسیه و ایران است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در سفر رسمی خود به بیت المقدس وی در جمع خبرنگاران مدعی شد که روسیه و ایران ظاهراً در حال مبادله سلاح های پیشرفته هستند. وی مدعی شد: ایران نه تنها تجهیزات نظامی پیشرفته ای را در اختیار روسیه قرار می دهد، بلکه روسیه نیز به نوبه خود همین کار را با ایران انجام می دهد که البته این نگرانی واقعی ما و اسرائیل است.

وی افزود: بنابراین ما و طرف اسرائیلی درباره برخورد با اقدامات ایران در منطقه یا خارج از منطقه گفتگو کرده ایم و در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

مسکو و تهران بارها گزارش ارسال کرده اند هواپیماهای بدون سرنشین ایران استفاده از روسیه در اوکراین را رد کرد است. دیمیتریس پسکوفسخنگوی کرملین این گونه گزارش ها را “داستان های جعلی” خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین از تولیدات داخلی استفاده می کند.

این در حالی است که وزارت بازرگانی آمریکا سه هفته پیش به بهانه کمک به روسیه محدودیت صادراتی را برای ۷ شرکت ایرانی اعمال کرد. وزارت بازرگانی آمریکا از اضافه شدن 7 شرکت ایرانی به فهرست محدودیت های صادراتی تحت عنوان کمک روسیه خبر داد.

بیانیه مذکور تاکید می کند که هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی ها برای استفاده در عملیات ویژه مسکو در اوکراین به روسیه منتقل می شوند و این اقدام خلاف امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکاست!

دیدگاهتان را بنویسید