حفظ روابط با روسیه دشوار شده است



نخست وزیر مجارستان گفت این کشور مایل است روابط خود را با روسیه حفظ کند، اما با توجه به درگیری بین روسیه و اتحادیه اروپا، این امر در آینده دشوار خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: از سرگیری روابط اتحادیه اروپا و روسیه ممکن است، اما با واقعیت موجود فاصله دارد. در نتیجه باید در مورد روابط اقتصادی و دیپلماتیکی که قرار است طی 10 تا 15 سال آینده بین بوداپست و مسکو برقرار شود، فکری کرد.

وی تصریح کرد: واضح است که به دلایل بسیاری به نفع مجارستان است که روابط خود با روسیه را تا جایی که ممکن است حفظ کند.

اوربان در توضیح خود گفت که سوخت ارزان روسیه برای سال ها کلید شکوفایی اقتصادی اتحادیه اروپا بوده است و گفت تامین انرژی امروز به موضوع نگران کننده ای برای مجارستان تبدیل شده است.

نخست وزیر مجارستان افزود: اگر به اتفاقات اخیر نگاه کنیم، خواهیم دید که ابتدا اتحادیه اروپا اقتصاد خود را از اقتصاد روسیه جدا کرد. با این حال، ما هنوز به مواد اولیه و سوخت نیاز داریم، اما اکنون آنها را از جای دیگری تهیه می کنیم. در واقع، ما یک وابستگی را با وابستگی دیگر جایگزین می کنیم!

ویکتور اوربان در ژانویه به گرانی منابع انرژی آمریکا 5 تا 10 برابر سوخت وارداتی از روسیه اشاره کرد و گفت که اروپا با خودداری از واردات انرژی روسیه، درگیری در اوکراین را از دست خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید