هزینه نگهداری تسلا مدل 3 بعد از سه سال و 97 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟


اخیراً یک کانال یوتیوب ویدیوی جالبی را منتشر کرده است که هزینه تعمیر و نگهداری تسلا مدل 3 را پس از آن منتشر کرده است 60 هزار مایل او عملکرد (معادل حدود 97 هزار کیلومتر) را به طور دقیق محاسبه کرده است. محاسبات این کانال نشان می دهد که هزینه نگهداری سدان برقی تسلا در مقایسه با مدل های بنزینی و دیزلی بسیار کمتر است.

باید بدانید که خودروهای برقی به دلیل ساختار ساده تر و اجزای قدرت کمتر، خرابی کمتری دارند. علاوه بر این باید گفت که خودروهای برقی نیازی به خدمات دوره ای مانند تعویض روغن ندارند. از سوی دیگر، شارژ کامل باتری خودروهای برقی در مقایسه با پر کردن مخزن مدل‌های احتراق داخلی، هزینه کمتر به مشتری تحمیل می کند.

هزینه تعمیر و نگهداری تسلا مدل 3

شارژ باتری بسیار ارزان تر از پر کردن مخزن با گاز است

دو محاسبات کانال بیت داوینچی نشان می دهد که شارژ تسلا مدل 3 از طریق ایستگاه های سوپرشارژ 2509 دلار هزینه دارد. این رقم برای صورتحساب داخلی 1104 دلار است. به عبارت دیگر، پس از 60000 مایل کارکرد، مالک تسلا مدل 3 دقیقاً 3613 دلار هزینه شارژ باتری را پرداخت کنید.

برای درک بهتر، این کانال هزینه سوخت یک مدل مانند را نشان می دهد هوندا سیویک پس از 60 هزار مایل، در چیزی شبیه به آن 9 هزار تومان می رسد. اگر از یک SUV مانند هوندا پایلوت استفاده کنید، این عدد در محدوده مشابهی قرار دارد 16 هزار تومان خواهد بود.

هزینه تعمیر و نگهداری تسلا مدل 3

کانال Two Bit da Vinci علاوه بر هزینه برق مصرفی برای شارژ باتری خودرو، برای مواردی مانند تعویض لاستیک، تعویض برف پاک کن و مایع شیشه شوی نیز هزینه کرده است. مجموع این هزینه ها در یک دوره سه ساله یا پس از 60 هزار مایل عملیاتی برای تسلا مدل 3 برابر است با 3114 دلار است.

بد نیست اشاره کنیم که خودروی تست شده توسط این کانال مدل 2019 بوده و مالک آن را در 5 آذر همان سال خریداری کرده است. همچنین باید گفت 60000 مایل یا 97000 کیلومتر کارکرد در طول سه سال کمی بیشتر از حد معمول بوده و در حالت عادی کارکرد هزینه کمتر از ارقام ذکر شده خواهد بود.

هزینه تعمیر و نگهداری تسلا مدل 3

افت شارژ باتری بعد از سه سال چقدر است؟

نکته جالب دیگر در ویدیوی کانال Two Bit da Vinci مربوط به افت عملکرد باتری پس از 60000 مایل کار است. طبق برآوردها، در این مدت برد رانندگی تسلا مدل 3 تنها 15 مایل کاهش یافته است. به عبارت دقیق‌تر، این خودرو زمانی که در صفر کیلومتر بود، می‌توانست تا 280 مایل را با یک بار شارژ کامل طی کند. با این حال، پس از سه سال و 60000 مایل کارکرد، برد به 265 مایل کاهش یافته است، معادل کاهش 5 درصدی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید