ذوالنوری: مسیر جهاد دانشگاهی بر اساس خودباوری است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسیری که جهاد دانشگاهی طی می کند در مسیر خوداتکایی است و امیدواریم بتواند این روند را به حوزه های مختلف فناوری و زیرساخت تسری دهد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز (دوشنبه تا 24 اسفندماه) در بازدید از نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که امروز 24 اسفندماه برگزار شد، گفت: البته این نمایشگاه نمی تواند نمونه کاملی از فعالیت های چند ده سال باشد جهاد دانشگاهی است که تقریباً برادر انقلاب اسلامی است، زیرا محیط محدود است و فضا فضای مهمی نیست که بتواند همه فعالیت های این نهاد را منعکس کند. ، اما این نمایشگاه نمونه های انگشت شماری است که الحمدلله آثار بسیار خوبی در آن ارائه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی شهر ادامه داد: از جمله پروژه های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به مسائل سخت افزاری، صنعتی، نرم افزاری، قرآنی، علوم انسانی، فرهنگی و اطلاع رسانی و مسائل زیربنایی از جمله پروژه هایی اشاره کرد که در در زمینه تهدیدات ژنتیکی، تحقیقاتی در بحث تراریخته‌ها انجام شده است، مانند موضوع مهم سلول‌های بنیادی که امروزه به عنوان پیشرو در فناوری‌های دنیا مطرح می‌شود.

نماینده مردم قم در شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراریخته، شبیه سازی و سلول های بنیادی از موضوعات مهمی است که جهاد دانشگاهی بر آن متمرکز است، گفت: هر چه بیشتر با فناوری مواجه شویم و هر چه بیشتر پیشرفت کنیم به همان اندازه فعالیت ها تغییر می کند. و گونه های تهدیدات در حال تغییر است، لذا جهاد دانشگاهی بستر مناسبی را فراهم کرده است که می توان آن را در ابعاد مختلف معرفی کرد و بخشی از نیازهای صنعت مانند تجهیزات الکترونیکی را برطرف کرد.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر خودکفا نباشیم ممکن است چیزهایی که وارد می کنیم دستکاری و تخریب شود، تصریح کرد: در این صورت ممکن است اطلاعات به سرقت رفته و تهدیدهایی به وجود بیاید، مثلاً تجهیزات رایانه ای اطلاعات ما را بدزدند. در برخی دیگر، جهاد دانشگاهی به خوبی وارد عرصه ها و بخش ها شده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این نهاد با وجود پارک های علم و فناوری و مراکز توسعه در استان های مختلف، فضای توسعه مناسبی را فراهم کرده است و امیدواریم شاهد نتیجه کار مفید آنها در رفع مشکلات کشور، نخبگان سازی و دستیابی به بیایید. به فناوری ها و فناوری های جدید، به ویژه فناوری های پیشرفته نگاه کنید، که اگر بخواهیم از دیگران بخریم، یا به ما نمی دهند یا دستکاری شده به ما می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در پایان گفت: مسیری که جهاد دانشگاهی طی می کند در مسیر خوداتکایی است و امیدواریم بتواند به عرصه های مختلف صنعتی و فناوری و زیرساخت گسترش یابد.

نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد تحصیلی؟ الگوی ایرانی-اسلامی توسعه دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان شورای اسلامی از دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (22 اسفند) آغاز شده و تا روز سه شنبه (25 اسفند) از ساعت 8 ادامه دارد. صبح تا ساعت 16:00 در محل نمایشگاه شورای اسلامی. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید