مهاجرت برندها به روسیه باعث نادر بودن این کالاها نشد



نتایج این نظرسنجی نشان داد که ممکن است برندهای غربی روسیه را ترک کرده باشند، اما در مورد محصولات آنها اینطور نیست.

به گزارش ایسنا، علیرغم خروج شرکت های اروپایی، آمریکای شمالی و ژاپنی از روسیه به دلیل اقدامات این شرکت در اوکراین، تاثیر آن بر مصرف کنندگان روسی بسیار کم است، هرچند ممکن است زمان تحویل طولانی تر و برخی کالاها گران تر باشد و تغییر اصلی این بود. ، محصولات هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها در دسترس هستند و خریداران فقط باید بدانند از کجا آنها را تهیه کنند.

مهم این است که اکثریت قریب به اتفاق کالاهای مربوطه مشمول تحریم نباشند. تداوم در دسترس بودن برندها نشان می دهد که شرکت ها در هنگام خروج از بازار با چالش هایی در کنترل زنجیره تامین مواجه هستند.

بررسی رویترز از شش بازار آنلاین بزرگ و مصاحبه با ده ها خریدار و فروشنده نشان داد که واردات در مقیاس کوچک و فروشندگان آنلاین اکنون آنها را زنده نگه داشته است. به عنوان مثال، کوکاکولا سال گذشته تولید و فروش این نوشیدنی ها را در روسیه متوقف کرد، اما برخی دیگر آنها را با برچسب روی قوطی ها و بطری هایی که نشان می داد از اروپا، قزاقستان، ازبکستان و چین وارد شده بودند، وارد کردند.

مهم ترین ویژگی آن متفاوت بودن قیمت هاست مثلا در یکی از سوپرمارکت های مسکو سه قوطی کوکاکولا با سه قیمت متفاوت به فروش می رسد که به ترتیب از دانمارک، لهستان و انگلستان وارد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، داده های تجاری آنها نشان می دهد که کشورهای دوستی که تحریم نمی کنند، صادرات خود به روسیه را افزایش داده اند. تجارت چین و روسیه در سال گذشته به رکورد 1.28 تریلیون یوان (186 میلیارد دلار) رسید، در حالی که صادرات ترکیه به روسیه با 61.8 درصد افزایش به 9.34 میلیارد دلار و صادرات قزاقستان با 25.1 درصد افزایش به 9.34 میلیارد دلار رسید. مسیرهای عرضه غیررسمی می تواند منجر به ورود محصولات بی کیفیت بیشتر به روسیه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید