معاونت هنری ارشاد به زودی معرفی می شود / بررسی رویکردهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری برای انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن تاکید کردند. اصلاحات در این ارتباط ضمیمه “. در پی این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی و به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم اولویت های آن را قرار دهیم. در دستور کار مقام معظم رهبری برای اعضای جدید». در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور بحث ها و مصوباتی جدی دنبال می شود که قبلاً اجرایی نشده بود.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از کرونا است. جامعه بویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار داریم. ویروس کرونا علاوه بر عوارض جسمی، عوارض دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال تهیه بسته کاملی برای پسا کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی رصد کنیم.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط جوامعی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه شیوع ویروس کرونا در این زمینه مشکلاتی ایجاد می کند در باره بوده است. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور ارگان ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و ارگان ها سعی در مدیریت برخی از آنها دارد. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های گذشته جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم برای سلامتی و علاقه دستورات را به طور کامل رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد انسان در هر دو مرحله واکسینه شده است ενδ، شاهد ظرفیت عمومی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور است.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنایت به افتتاحیه آتی جشنواره موسیقی فجر، افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی این کار را انجام خواهند داد. حضور داشته باشید.» در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم. معتقدیم موسیقی یکی از گسترده ترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. در دولت سیزدهم همه فعالیت ها در این زمینه انجام می شود. هدف از موسیقی اصیل، بومی و محلی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان است.

* بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به الحاق تصمیمات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارد و شایسته است با منویات جدید رهبر معظم انقلاب در فعالیت های خود تجدید نظر شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با در نظر گرفتن وظایف این شورا و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است. .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و برای رسیدن به سیاست گذاری دقیق.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیازمند کار متراکم، قوی، علمی و دقیق از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور هستیم. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای مدیریت کشور در اختیار ما قرار داده استفاده کرد و بتوانیم پاسخ های قابل اعتمادی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید با برنامه ریزی مشخص و با جدول زمانی دقیق به دستورات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورات اولیه در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و مسائل فرهنگی برگزار شد. و نیازهای دانش آموز انجام شد.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و اجرا و امکان اندازه گیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان جریان رسانه و کرونا ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید