سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان شمالی آغاز به کار کرد



معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آثار «قوی تر» به کارگردانی علی سعادتی و «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی آرام نیستانی به ترتیب از بجنورد صبح و در 10:30 هر 16 نفر در تماشاخانه شمس روی صحنه رفتند.

ابوالحسن حیدری گفت: «سرزمین ممنوعه» به کارگردانی مرتضی رستمی و نمایش «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی مصطفی شکریان توسط گرمه در دو نوبت صبح و عصر به روی صحنه می روند.

وی «پارتی جعبه ها» به کارگردانی دانیال قاسمیان و جابر موسوی و «به نام من دیوانه» به کارگردانی زکریا شیرمحمدزاده را از دیگر آثار نمایشی این جشنواره برشمرد که در دو سانس 18 و 19:30 در تماشاخانه محراب برگزار می شود. مجتمع فرهنگی. هنری غدیر شیروان نیز روی صحنه خواهد رفت.

وی همچنین به نمایش «اتاق 1216» به کارگردانی امیرحسین جان نثار که ساعت 19:30 پنجشنبه در تماشاخانه شمس روی صحنه می رود، اشاره کرد و گفت: نقد و بررسی روز جمعه 4 آذرماه ساعت 10:30 در تماشاخانه تئاتر شمس اجرا می شود. .

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه جشنواره ها از نظر رویه بهداشتی با 50 درصد ظرفیت سالن برگزار می شود، گفت: اولویت با جشنواره است. گروه های تئاتر جشنواره “

حیدری با اشاره به اینکه حسن عابدی، عباس کریمی و علیرضا صمدی شادلو از اعضای هیات داوران سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان شمالی هستند، گفت: اختتامیه این جشنواره روز جمعه پنجم آذرماه ساعت 18 برگزار می شود و آثار منتخب در آن حضور خواهند داشت. برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از 3 تا 5 آذرماه به دبیری امین فرحی برگزار می شود و هفت نمایش از 20 نمایش راه یافته به این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید